Razowa pizza ze szpinakiem, fetą i jajkiem

poniedziałek, 25 stycznia 2016


Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, zobaczyłam ten przepis... Przypomniałam sobie o nim w ubiegłym tygodniu kiedy nie wiedziałam co począć z paczką szpinaku, szybciutko odszukałam w czeluściach internetów, trochę zmodyfikowałam i voila. Moja wersja jest z dodatkiem fety i mojego ulubionego, puszystego ciasta z mąki razowej. Mówię Wam, palce lizać!

Najlepsze ciasto na pizzę zrobicie z tego przepisu.
Składniki na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej,
  • 250 g mąki pszennej razowej,
  • 250 ml letniej wody,
  • 20 g drożdży,
  • 1/2 łyżeczki cukru,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 45 ml oliwy z oliwek.
Z drożdży, cukru, 30 ml wody i łyżki mąki zrobić rozczyn. Odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce. Mąki wymieszać, dodać resztę składników i wyrośnięty rozczyn. Ciasto wyrabiać ręcznie lub mikserem z hakiem do ciasta drożdżowego ok. 15 minut, aż będzie miękkie i elastyczne. Uformować kulę, odstawić w przykrytej ściereczką misce na ok. 60 minut, do podwojenia objętości. Po tym czasie wyciągnąć ciasto, ponownie wyrobić, podzielić na dwie części i odstawić na 20 minut.

Z podanej porcji wychodzi dwie pizze o średnicy ok. 30 cm (lubię puszyste ciasto i grube boki).

Składniki na farsz:
  • 1 opakowanie świeżego szpinaku,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka masła,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • 200 g sera feta,
  • 2 jajka,
  • sól i pieprz.
W rondlu rozgrzać oliwę z masłem, wrzucić posiekane ząbki czosnku i szpinak, dusić do miękkości. Przyprawić solą i pieprzem. 

Z ciasta uformować dwa okrągłe placki, rozłożyć na nich szpinak, posypać rozdrobnionym serem feta. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni i piec ok. 8 minut. Po tym czasie wyjąć blachy z pizzą, wbić na wierzch po jednym jajku. Zmniejszyć temperaturę do 200 stopni. Pizzę znów włożyć do piekarnika i piec ok. 5-8 minut w zależności od tego jakie jajka lubicie.

Można podać w towarzystwie sosu czosnkowego.




Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz