Przyprawa gyros

środa, 13 stycznia 2016


Przyprawa ta to charakterystyczna mieszanka przypraw, którą znają wszyscy. Ja postanowiłam jednak zrobić wreszcie wersję domową, która będzie pozbawiona zbędnej chemii, a będzie smakowała tak samo dobrze. Przewertowałam internety, poczytałam przepisy i najbardziej do gustu przypadł mi ten przepis z moimi małymi modyfikacjami. Mieszanka wyszła mocno aromatyczna, wyrazista, pyszna!!!


Składniki:
  • 1 łyżka słodkiej papryki w proszku,
  • 1 łyżeczka chilli w proszku lub ostrej papryki,
  • 1 łyżeczka kolendry,
  • 1/2 łyżeczki mielonego kuminu rzymskiego,
  • 2 łyżeczki granulowanego czosnku,
  • 1/2 łyżeczki tymianku,
  • 1/2 łyżeczki oregano,
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatałowej,
  • 1/4 łyżeczki gorczycy w proszku,
  • 1 łyżeczka nasion kozieradki,
  • 1/2 łyżeczki rozmarynu,
  • 1 łyżeczka suszonej natki pietruszki,
  • 1/2 łyżeczki kurkumy,
  • 1 łyżeczka czarnego pieprzu,
  • 1/4 łyżeczki pieprzu ziołowego,
  • 1/4 łyżeczki zmielonego cynamonu,
  • 1/4 łyżeczki imbiru w proszku.
Wszystkie składniki dokładnie utrzeć w moździerzu (można użyć wszystkich przypraw w proszku i wymieszać), przesypać do zamykanego pojemnika i cieszyć się doskonałym smakiem kurczaka i innych dań.


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz